اخبار و مقالات

دریافت پول پارکینگ از خودروهای حامل میوه در میدان مرکزی تره‌بار اجحاف در حق کشاورزان است
تاریخ انتشار : 1395/12/15 ساعت 16:23:35


دریافت پول پارکینگ از خودروهای حامل میوه در میدان مرکزی تره‌بار اجحاف در حق کشاورزان است
 
۰۹:۰۲ (شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران بیان اینکه دریافت پول پارکینگ از خودروهایی که به میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار محصول می‌آورند، اجحاف در حق کشاورزان است، گفت: پول پارکینگی که شاید روزها طول بکشد را کامیون‌داران از کشاورزان می‌گیرند و همه این پول ها از جیب کشاورز پرداخت می‌شود.

علی حاج‌فتحعلی ، با انتقاد از مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر «پرداخت پول پارکینگ برای خودروهایی که وارد میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران می‌شوند»، گفت: شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه‌ای که در مورخ 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری ابلاغ کرد، تکلیف کرده است خودروهایی که وارد میدان میوه مرکزی و تره‌بار تهران می‌شوند، پول پارکینگ پرداخت کنند. 
 
دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران، اعلام کرد: پرداخت حق پارکینگ و عوارض از سوی خودروها و کامیون‌ها، تنها فشار زیادی بر دوش کشاورزان است، چرا که همه این پول‌ها از جیب کشاورزان پرداخت می‌شود. 
 
وی ادامه داد: کامیونی که محصولات کشاورزی را به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران می‌آورد، پرداخت این مبلغ اضافی را به کرایه کشاورزان اضافه می‌کند و درنهایت این تولیدکنندگان هستند که تحت فشار قرار می‌گیرند. 
 
حاج فتحعلی این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: مشمول شدن عوارض و حق پارکینگ به خودروهایی که به محوطه میدان میوه و تره‌بار مرکزی وارد می‌شوند، وجاهت قانونی ندارد. 
 
وی گفت:از سوی دیگر مصوبه اخیر بدون اخذ نظر کارشناسی صنف بارفروشان و دعوت از نمایندگان این صنف تصویب شده است، به نحوی که ورود وسایط نقلیه ورودی به قسمت‌های اختصاصی هر حجره مشمول عوارض پارکینگ بوده و برای خودروهای سواری نیز عوارض توقیف تعیین کرده اند. 
 
دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران افزود: بی‌تردید این امر، نقض آشکار حاکمیت صنفی بوده و با هدف بی‌هویت کردن این اتحادیه صورت گرفته است و می‌تواند آثار تورمی شدید در اقتصاد داشته باشد. 
 
دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران، درخواست کرد تعیین تکلیف نهایی این مشکل در کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری، اتاق اصناف، اتحادیه بارفروشان و شورای شهر انجام شود تا به نوعی کشاورزان که زیر بار سنگین این مصوبه هستند، از این مشکل رهایی یابند. 
 
حاج فتحعلی در پایان گفت: حجره‌هایی که حجره‌داران دارند، سرقفلی آنها است، بنابراین استفاده از این حجره‌ها به عنوان پارکینگ، شایسته نیست و ضایع کردن حق حجره‌داران است. / فارس